fbpx
  • Profesjonalna obsługa klienta - przydatne porady i wskazówki

  • 1

Nowe przepisy RODO obowiązują już od ponad roku, ale wątpliwości z nimi związane wciąż się pojawiają. Czy mogę wysłać SMS lub mail do danego klienta? Czy mam wszystkie wymagane i aktualne dane osobowe? Czy są one przez nas odpowiednio chronione? Jak przechowywać formularze papierowe ze sklepów stacjonarnych? To tylko niektóre rozterki osób odpowiedzialnych za programy lojalnościowe w sieciach handlowych, które spędzają sen z powiek oraz budzą obawy o wysokie kary za nieprzestrzeganie RODO. Na szczęście na rynku pojawiają się rozwiązania, które są pomocne nie tylko dla sieci handlowych.

7 grzechów głównych w kontekście RODO

Zanim pokażemy Ci, co możesz zrobić, żeby nie martwić się już ochroną danych osobowych w programach lojalnościowych mamy dla Ciebie zadanie. Spójrz na poniższą listę i sprawdź, czy masz na swoim koncie jakieś grzeszki dotyczące bezpieczeństwa danych osobowy.

  1. przechowywanie papierowych blankietów w dostępnych miejscach,
  2. niedokładne przenoszenie informacji o zgodach do systemu,
  3. przechowywanie danych w bazie strony WWW,
  4. przesyłanie danych emailem,
  5. przechowywanie danych w wielu niezabezpieczonych arkuszach,
  6. …na niezabezpieczonych urządzeniach (laptopach, pendrive, telefonach),
  7. brak kontroli nad faktycznym dostępem do danych i nieuprawnionym kopiowaniem.

Zgrzeszyłeś? Poznaj Tide Loyalty

Jeśli chociaż przy jednym punkcie zawahałeś/aś się, czy na pewno robisz to prawidłowo – czytaj dalej. Poznasz rozwiązanie, które pozwoli Ci zbierać dane osobowe klientów do programów lojalnościowych z różnych miejsc (online i offline) zgodnie z obowiązującymi wymogami RODO. Nie będziesz już zastanawiać się, czy na pewno robisz to dobrze. Tide Loyalty to platforma, która pozwoli Ci gromadzić wszystkie dane osobowe Twoich klientów w jednym miejscu i przechowywać je bezpiecznie, zgodnie z wymogami RODO. Co więcej, będziesz mógł zarządzać komunikacją SMS i e-mail do klientów z jednego miejsca, profilując ją zgodnie z preferencjami użytkowników Twojego programu lojalnościowego.

Formularz kontaktowy – taki jak chcesz

Tide Loyalty dopasowuje formularz kontaktowy do twoich potrzeb. Jest on zamieszczony online w wirtualnej platformie, dzięki czemu możesz dopasować do swoich preferencji nie tylko pola z danymi osobowymi użytkownika programu, ale również całą szatę graficzną, tak, by odpowiadała identyfikacji wizualnej marki. Formularz zwiera również wszystkie zgody wymagane przez RODO, które pozwolą Ci na bezproblemową komunikację z klientami. Autoryzacja danych i zgód może odbywać się przez link wysłany na maila użytkownika lub SMS – zależnie od preferencji klienta.

Korzystasz głównie z formularzy kontaktowych w wersji papierowej? To nie problem! Możesz dostosować formularz online, tak by był identyczny z tym w wersji drukowanej i następnie wprowadzić dane z kartki do wirtualnej platformy. Co więcej, Tide Loyalty umożliwia Ci podpięcie skanu papierowego formularza z wyrażonymi zgodami bezpośrednio do danego kontaktu w platformie. Archiwizacja i ochrona danych w jednym!

formularz kontaktowy zapisu do programu lojalnościowego

Widget z formularzem – tam gdzie chcesz

Czasem ciężko jest pozyskać nowe osoby do programu lojalnościowego, szczególnie jeśli musimy wręczyć im kilka stron z informacjami RODO do podpisu. Właśnie dlatego, Tide Loyalty upraszcza ten proces maksymalnie. Stworzony formularz online możesz jako widget umieścić w dowolnym miejscu:

  • na swojej stronie internetowej,
  • fanpage’u na Facebooku,
  • w newsletterze,
  • w aplikacji mobilnej,
  • w CRM itd...

Co więcej, w sklepach stacjonarnych pracownicy też mogą wypełniać formularze online na bieżąco, gdy tylko kolejny klient będzie chciał dołączyć do programu. Sprzedawca może wręczyć klientowi tablet z formularzem online lub samodzielnie wypełniać pola na ekranie komputera. Każdy z pracowników loguje się do Tide Loyalty własnym loginem i hasłem, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo danych i pozwala kontrolować zmiany w bazie kontaktów.

Schemat usługi Tide Loyalty

Zarządzanie bazą danych – tak jak potrzebujesz

Niezależnie od źródła pozyskania użytkowników do programu lojalnościowego, wszyscy będą znajdować się w jednej bazie w wirtualnej platformie Tide Loyalty, a Ty będziesz mieć do nich łatwy dostęp. Kontakty w bazie możesz dowolnie segmentować np. po płci, wieku, numerze GSM, miejscu zamieszkania, częstotliwości robienia zakupów, źródle pozyskania, czy wyrażonych zgodach marketingowych. Tide Loyalty możesz w łatwy sposób zintegrować z dowolnym systemem w tym też CRM. Dzięki temu zarówno Ty, jak i twoi pracownicy będziecie mogli samodzielnie rozbudowywać profil klienta o kolejne dane oraz je edytować. Co ważne, w momencie edycji danych, będą one korygowane automatycznie w każdym miejscu niezależnie od źródła pozyskania, a data edycji i ID osoby zmieniającej te dane zostaną zarejestrowane.

Komunikacja z użytkownikiem programu – szybka i prosta

Posiadanie całej bazy kontaktów programu lojalnościowego w jednym miejscu to nie tylko ułatwienie organizacyjne. To także nowe możliwości komunikacji z klientami. Wirtualna platforma Tide Loyalty dodatkowo umożliwia wysyłkę kampanii SMS, VMS i e-mail do klientów zgodnie z ich preferencjami. Przykładowo jeśli klient dołączając do programu lojalnościowego wyraził zgodę marketingową tylko na kontakt poprzez SMS to znaczy, że możesz odpowiednio profilować swoją komunikację do takich odbiorów. Wystarczy, że w bazie wybierzesz preferencje „zgody SMS” i będziesz mógł wysłać paczkę SMS do wszystkich osób, które wyraziły na to zgodę. Zyskujesz oszczędność czasu, pewność, że komunikujesz się zgodnie z RODO, a co więcej unikasz niezadowolenia klientów, którzy otrzymują wiadomości nie tym kanałem, którym chcieli. Dodatkowo platforma podczas tworzenia kampanii SMS, VMS lub e-mail pozwala Ci odpowiednio profilować komunikację do klientów np.: stosując imię użytkownika w powitaniu, dodając jego ilość punktów zgromadzonych w programie lojalnościowym, czy wysyłając życzenia urodzinowe. Wszystkie niezbędne informacje masz w jednym miejscu – wirtualnej platformie Tide Loyalty.

Tide Loyalty – najważniejsze benefity

Podsumowując Tide Loyalty to wirtualna platforma, która daje Ci wsparcie w codziennej pracy z programem lojalnościowym. Poniżej znajdziesz najważniejsze korzyści, które zyskasz korzystając z niej:

  • Koniec zmartwień o RODO. My się zajmiemy zgodami i bezpieczeństwem danych osobowych Twoich klientów.
  • Zbierasz zgody marketingowe i kontakty z dowolnego miejsca w jednej bazie (media społecznościowe, strony www, aplikacje mobilne, sklepy stacjonarne itp.).
  • Możesz przenieś zgody z wersji papierowej do online i przechowywać skany formularzy ze sklepów stacjonarnych w jednym miejscu.
  • Zarządzasz kontaktami i zgodami marketingowymi z jednego miejsca – wirtualna platforma Tide Loyalty.
  • Masz dostęp do historii zmian danych osobowych i możesz je edytować w jednym miejscu.
  • Szybko i w prosty sposób wysyłasz kampanie SMS, e-mail i VMS z jednego miejsca do osób, które faktycznie wyraziły zgodę.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw numer tel. – oddzwonimy i odpowiemy na wszystkie pytania:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celu jednorazowego oddzwonienia i przedstawienia oferty handlowej przez Tide Software Sp. z o.o. Wiem, że mogę ją odwołać w każdym czasie, w dowolny sposób. Więcej informacji o RODO

Pro-Blogger