Każdy kto choć raz tworzył paczkę SMS do wysyłki, zapewne stanął przed dylematem „wysłać SMS z nadpisem, czy bez”. Jaka jest różnica i kiedy bardziej opłaca się wysłać powiadomienia SMS z wyświetlaną nazwą firmy, a kiedy bez niej? O SMS z nadpisem pisaliśmy już jakiś czas temu tutaj. Więc dzisiaj na warsztat bierzemy powiadomienia SMS bez nadpisu.
Co to jest SMS bez nadpisu
Najprościej mówiąc, to zwykła wysyłka SMS do odbiorcy. W naszym przypadku będzie to każda wiadomość SMS wysyłana przez daną firmę, czy instytucję do swoich klientów lub petentów. Odbiorcy wyświetla się wtedy numer telefonu nadawcy i treść powiadomienia SMS. Z kolei SMS z nadpisem to taka wiadomość, w której zamiast numeru nadawcy wyświetla się np. nazwa firmy.
Kiedy wybrać powiadomienia SMS bez nadpisu?
W przypadku wyboru usługi SMS warto zastanowić się nad sposobem komunikacji z odbiorcą. Czy chcemy przez powiadomienia SMS tylko informować odbiorcę, bez możliwości kontaktu zwrotnego, czy może zależy nam na obustronnej komunikacji? Jeśli komunikacja ma być w dwie strony to SMS bez nadpisu jest tym czego potrzebujemy. Daje on bowiem możliwość odpisania lub oddzwonienia na numer, z którego została wysłana paczka SMS. Nie decydując się na nadpis, nie ponosisz kosztów opłaty i rejestracji nadpisu u operatora lub operatorów, jeśli chcesz wysyłać do większej liczby numerów GSM.
Inspiracja: jeśli zdecydujesz się na wysyłkę SMS z numeru telefonu rozważ czy chcesz, aby numer był zawsze taki sam i z czasem rozpoznawalny dla klientów (przydatne w usługach i promocji) czy za każdym razem inny (przydatne w windykacji).
Główne zalety i korzyści
Powiadomienia SMS bez nadpisu, z uwagi na możliwość kontaktu zwrotnego dają dużą korzyść interakcji z odbiorcą. Dzięki temu pozwalają szybciej zakończyć sprawę. Klienci też chętniej je odczytują. Dlaczego?
- Okazuje się, że jest niewiele bo ok. 1% osób, które odpowiadają na otrzymaną wiadomość SMS, nawet jeśli w ich treści nie jest zawarta taka prośba. Gdy na otrzymaną wiadomość nie będą mogli tego zrobić lub co więcej, gdy na odesłany przez siebie SMS nie dostaną odpowiedzi będą sfrustrowani.
- Wiele osób po otrzymaniu SMS uzyskuje swego rodzaju stan gotowości do załatwienia sprawy, zdjęcia jej ze swoich barków, zamknięcia tematu itp. Możliwość natychmiastowego, opartego na impulsie, odpisania lub oddzwonienia daje im okazję do podjęcia działania nim „przejdzie” im na to ochota.
- Nie mogąc zidentyfikować nadawcy przed przeczytaniem wiadomości, klienci chcąc nie chcąc muszą przeczytać treść, by dowiedzieć się o co chodzi. Dzięki temu mamy już na starcie kilka sekund ich uwagi. Cel – nie stracić tego!
Nawet jeśli wyślesz SMS informacyjny bez wezwania do jakiegokolwiek działania i podania w treści numeru telefonu możesz oczekiwać, że na 100 wysłanych SMS, ktoś na 1 odpowie.
Źródło Tide Software
Inspiracja: Klienci szybko reagują na SMS, bo w mniej niż 90 sekund wg CTIA.org. Jest to zatem świetne narzędzie do zmobilizowania klienta, by szybko wykonał jakąś czynność odzdzwaniając lub odpisując na SMS. np. potwierdził wizytę lub ocenił usługę.
Inspiracja: zapewnij możliwość zarówno odpisania na numer nadawcy SMS, jak i oddzwonienia. W ten sposób ułatwiasz klientom preferowaną przez nich formę kontaktu.
Gdzie kupić usługi SMS
Oczywiście jeśli chcesz możesz sam wysyłać wiadomości SMS z telefonu. Ale umówmy się, już po kilku SMS-ach odechce Ci się robić to ręcznie. I całe szczęście, bo to czasochłonne i mało bezpieczne! Lepiej rozpocznij współpracę z dostawcą usług SMS. Dostawcy wysyłki SMS, którzy mają podpisane umowy ze wszystkimi operatorami GSM, zapewnią Ci też niższe ceny i dadzą narzędzie online do obsługi wysyłki. Wiadomości o tej samej treści, czyli cała paczka SMS wysyłana jest wtedy błyskawicznie przez specjalny system -platformę do komunikacji omnichannel. Dodatkowo taka platforma daje Ci możliwość łączenia komunikacji nie tylko przez SMS i MMS, ale również e-mail, wiadomość głosową VMS, czy telefon. Dowiedz się więcej tutaj .