Nazwa zamiast numeru nadawcy SMS to opcja dostępna dla każdej firmy. Poznaj plusy i minusy prezentacji nadpisem w wysyłce SMS.
25 lat na karku
Nie wróżono na początku SMSowi świetlistej przyszłości. Przeszło 25 lat temu wydawało się, że treść jest zbyt krótka i łatwiej zadzwonić niż pisać.
Kilka lat temu zaczęto przewidywać upadek SMS i wyparcie go przez komunikatory i social media. I znów niecelnie.
Komunikacja B2C
Krótka wiadomość tekstowa stała się narzędziem komunikacji z klientami. Ci ostatni postrzegają SMS jako jedną z najbardziej zaufanych form kontaktu. Według CTIA.org odbiorcy reagują średnio w 90 sekund na otrzymaną wiadomość SMS, a sam telefon mają w zasięgu ręki 14 godzin na dobę (Edison Research/Arbitron). Nie ma się co dziwić, że świat biznesu korzysta z SMS.
Dodatkowe opcje SMS
Wraz ze wzrostem popularności komunikacji przez SMS pojawiły się rozwiązania pozwalające lepiej wykorzystywać to medium. Jednym z nich jest stosowanie nadpisu SMS, co oznacza pojawienie się na przykład nazwy marki w miejscu, w którym standardowo widać numer telefonu nadawcy.
Nadpis od strony technicznej
Nadpis może się składać z 3 do 11 znaków alfanumerycznych. W praktyce oznacza to możliwość użycia wszystkich liter alfabetu (wielkich i małych) z wyłączeniem polskich znaków, liczb arabskich, myślnika/łącznika („-„), a także spacji, która traktowana jest jako osoby znak. Treść nadpisu stanowić może nazwa firmy lub marki, hasło, zapis określający tematykę korespondencji (np. w połączeniu z nazwą: Firma Opłaty, Firma Oferty itp.) itd.
Jak zacząć korzystać z nadpisu?
Treść nadpisu wystarczy zgłosić u dostawcy usługi masowej wysyłki SMS. Jeśli nadpis to znana marka, możesz zostać poproszony o udokumentowanie prawa do jej używania. Dostawcy usług i operatorzy uniemożliwiają w ten sposób podszywanie się. Korzystanie z nadpisu wiąże się z niewielką miesięczną opłatą abonamentową.
Na SMS z napisem klient nie odpisze i nie oddzwoni
Rozważając korzystanie z nadpisu musisz wiedzieć z czym trzeba się liczyć poza koniecznością wymyślenia treści, zgłoszenia nadpisu oraz opłaty. Zastosowanie nadpisu uniemożliwi odbiorcom krótkich wiadomości tekstowych odpowiedzenie na nie. Według Tide Software co setna osoba odpisuje na SMS od firmy nawet, gdy w jego treści nie pojawia się prośba o odpisywanie.
Na SMS z nadpisu ma być możliwość oddzwonienia?
Jeśli chcesz zachować przekaz marketingowy i zastosować w wysyłce SMS nadpis, a właśnie zaistniała potrzeba, by odbiorcy mogli oddzwonić, nie ma problemu. Numer telefonu, pod którym można skomunikować się z twoją firmą wystarczy umieścić w treści wiadomości.
Raz z nadpisu, raz z numeru
Możesz komunikować się stosując nadpis, gdy nie chcesz, aby klienci oddzwaniali lub odpisywali, a prezentować się numerem, kiedy liczysz na kontakt z ich strony.
Dostawcy usług masowej wysyłki SMS często w swojej puli mają też darmowe nadpisy, jak: info, wizyta, windykacja, które możesz współdzielić z innymi firmami.
Kiedy stosować nadpis?
Każdy biznes powinien podjąć tę decyzję indywidualnie. Skorzystaj z wysyłki SMS z nadpisem, gdy następuje jedno z poniższych:
- Budujesz świadomość marki.
- Chcesz uniemożliwić odbiorcy możliwość oddzwonienia lub odpisania na otrzymaną wiadomość, np. informując o statusie wysyłki paczki.
- Chcesz, aby odbiorca nie czytając treści SMS zidentyfikował wiadomość, jako wysłaną przez ciebie.
- Chcesz już w treści nadpisu SMS przekazać coś klientowi, np. wysyłasz SMS z promocjami lub życzeniami.
Używanie nadpisu ma także tę zaletę, że sprytnie pomyślana jego treść może stanowić wstęp pozwalający „zaoszczędzić” 11 znaków alfanumerycznych w treści wiadomości, np. zastępując podpis.
Alternatywa dla nadpisu
Fakt, wysyłka SMS z nadpisu jest odbierana, jako profesjonalny przekaz. Nadpis stanowi ciekawe uzupełnienie usług wysyłki SMS. Dla tych, którzy chcą się profesjonalnie prezentować i dawać możliwość kontaktu zwrotnego dobrą alternatywą są prestiżowe numery telefonu łatwe do zapamiętania, np. z powtarzającymi się cyframi.
A ty? Co wybierasz?