fbpx
  • Wielokanałowa komunikacja z klientem - punkt obowiązkowy!

  • 1
Komunikacja z klientami sieci handlowych

Poznaj skuteczny sposób komunikacji z klientami za pomocą rozwiązań telekomunikacyjnych. SMS, email, MMS, VMS, call center – to kanały dostępne dla każdego na wyciągnięcie ręki. Dają praktycznie nieograniczone możliwości kontaktu z klientem.

Poznaj swoich klientów bliżej

Zasada jest prosta – komunikuj się z każdym klientem, a nie z grupą osób! Wysyłaj bezpośrednie wiadomości o spersonalizowanej treści. Daj klientom odczuć, że treść jest tylko do niego. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie i nawiążesz z klientami bliższe więzi. Nie musisz pisać osobnych wiadomości do każdego klienta – system dopasuje treść za ciebie. Zbierając dane osobowe dowiedz się więcej. Zapytaj np. o datę urodzin. Po co? By za pomocą automatycznych narzędzi do wysyłki SMS dostarczać klientom życzenia i dopasowaną do nich promocję.

Kliencie gdzie jesteś?

Obecnie możemy wysyłać wiadomości do naszych klientów również targetując ich pod kątem lokalizacji. I nie chodzi tutaj tylko o miejsce zamieszkania. Możesz wysyłać SMS do klientów, którzy odwiedzili twój sklep w ciągu ostatnich kilku dni, lub osób które znajdowały się w pobliżu wybranej lokalizacji. To doskonały sposób, by poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego sklepu lub promocji w danym miejscu.

Pisz po polsku

Wysyłając SMS możesz korzystać z narzędzi, które potrafią odmienić przez przypadki np. imię, czy nazwę miejscowości. Dzięki temu możesz zaprosić „Jana Kowalskiego do nowego sklepu w Łodzi lub Warszawie”. Nie musisz tego robić „ręcznie”. Korzystaj z rozwiązań do budowy baz wysyłkowych bez limitu rekordów i z wbudowanymi słownikami imion i miejscowości. Dzięki temu będziesz mógł automatycznie profilować wiadomości w trakcie ich tworzenia.

Rób to omnichannel’owo

Prowadź dialog z klientami łącząc klika form komunikacji - omnichannel. Cyfrowe narzędzia doskonale sprawdzają się w tej mierze. Możesz zbierać kolejnych subskrybentów newslettera poprzez MMS i mail, przekierowywać z SMS na stronę www lub przekazywać połączenie z wiadomości głosowej (VMS) na infolinię lub do osób z call ceneter. Co więcej, promując swoją nową ofertę możesz wysyłać maila do wszystkich swoich klientów, a przypomnienie SMS np. po tygodniu tylko do tych, którzy nie otworzyli maila. Wszystkie te metody zwiększają efektywność działań informacyjnych, promocyjnych i sprzedażowych. Podnieś poziom obsługi klienta, dając im możliwość interakcji z twoją marką. Dzięki temu szybko przygotujesz wysyłkę i będziesz mieć efekty wszystkich swoich kampanii w jednym miejscu.

Zwróć uwagę, czy dostawca zapewnia poniższe funkcjonalności:

  • opcja geolokalizacji umożliwiająca wysyłki do klientów z określonego rejonu lub przypisanych do wybranego punktu stacjonarnego,
  • możliwość personalizacji wiadomości z automatycznym rozpoznawaniem płci i odmianą imion,
  • funkcja porządkowania bazy – usuwanie nieaktywnych lub powtarzających się numerów telefonicznych lub adresów email,
  • opcję definiowania godziny wysyłki,
  • zarządzanie czarną listą (blacklist), czyli spisem osób, które zażyczyły sobie zaprzestania wysyłania do nich treści marketingowych poprzez SMS, email lub innymi kanałami.

Nie rozdrabniaj się – wybierz jednego dostawcę

Decydując się na komunikacje omnichannel warto wybrać jedno rozwiązanie, która oferuje wszystkie kanały wysyłek: SMS, MMS, VMS, email oraz obsługę infolinii.

Zwróć uwagę na integrację z systemami IT

Wybierz narzędzia komunikacji omnichannel o otwartym charakterze. Dzięki temu będziesz mógł integrować z systemami, z których już korzystasz np. kasowym, ERP, CRM lub serwisem internetowym. Pozwoli ci to pozytywnie zaskoczyć klienta zaraz po skorzystaniu z usług firmy np. klient może otrzymać SMS z podziękowaniem i informacją o liczbie punktów w programie lojalnościowym zaraz po wyjściu z twojego sklepu.


Pro-Blogger