Z masową wysyłką SMS mamy do czynienia praktycznie codziennie. Otrzymujemy SMS-y promocyjne ze sklepów, od kurierów, z przypomnieniami o wizycie, z informacją o zbliżającym się terminie zapłaty itd. Czy wszystkie SMS-y są tego samego rodzaju?
Poniżej znajdziesz 5 najpopularniejszych typów wiadomości SMS.
SMS eco – to wiadomość o obniżonym koszcie, zwykle z jakąś niedogodnością np.: wysyłka z różnych numerów, brak szczegółowych raportów doręczeń, małe tempo wysyłki lub specjalne ograniczenie ilości wysyłanych SMS na minutę. Ze względu na zmiany przepisów, aktualnie odchodzi się od tego rodzaju SMS.
SMS premium – widomości o znacznie wyższej opłacie (od 50 gr do nawet 20 zł), wysyłane ze specjalnego, krótkiego numeru (4 lub 5-cyfrowego), który trzeba zarejestrować. SMS-y premium wykorzystywane są w przypadku świadczenia usług, jako forma opłaty. Są to np.: relacje SMS z meczów, konkursy, horoskopy, prognoza pogody. Mogą być też wykorzystywane przez fundacje do pozyskania wsparcia finansowego. Klient wysyła SMS na numer premium, czyli płaci za niego więcej, a w zamian otrzymuje SMS z określoną usługą.
SMS z krótkich numerów – to wiadomości wysyłane z krótkiego numeru (zazwyczaj 4-cyfrowego). Są wykorzystywane np. do wysyłki kodów autoryzacyjnych do transakcji przez banki. Mogą być też używane przez dostawców gazu, czy prądu do informowania o stanie licznika. Są łatwe do zapamiętania. Ich koszt jest taki sam jak wiadomości standardowej, zależy od operatora.
SMS z nadpisem – wiadomość zawierająca zamiast numeru np. nazwę firmy lub marki. Wpisując ją możesz wykorzystać 11 znaków alfanumerycznych. Dzięki temu odbiorca od razu widzi od kogo jest SMS. Tego typu wiadomości wykorzystywane są do wzmocnienia świadomości marki, prewindykacji. W celu zabezpieczenia się przed podszywaniem się przez inne firmy należy go zarejestrować. Są też nadpisy uniwersalne np.: info, wizyta, serwis, lekarz, gmina. Na SMS z nadpisem nie można odpisać, ani oddzwonić. Aby dać odbiorcy taką możliwość należy umieścić numer do kontaktu w treści wiadomości.
SMS standardowy – masowa wysyłka SMS-ów standardowych polega na wysyłaniu wiadomości z przypisanego do firmy numeru. Można na niego odpisać, a czasem też oddzwonić. Każda lokalizacja firmy może mieć swój numer telefonu, na który można się kontaktować.
Czy wiesz, że według danych Tide Software ok. 1% osób odpowiada na wiadomości SMS, nawet jeśli w ich treści nie jest zawarta taka prośba? Warto zatem upewnić się, że na SMS standardowy można odpisać i oddzwonić, by usprawnić komunikację.
Chcesz rozpocząć wysyłanie SMS-ów do klientów? Dowiedz się więcej na tidemobile.pl